Založ si blog

zoznámte sa so žralokom

Dnešné ráno som prišla do práce skôr, ako obyčajne. Zababušená v hrubom šáli a čiapke, vykopla som dvere nášho akvária. Nikto nikde. Ako dobre. Odhodila som zimné vrstvy a zamierila som rovno do kuchynky. Teplý čaj mi prehrieva ruky a zohrieva mi zamrznuté vnútornosti. Napriek tomu, že je vonku príjemných +5, telo má teplotu mrazeného filetu.

Vraciam sa späť na miesto, na tanieriku si nesiem celozrnný chlebík s tuniakom a paradajkami. Otváram si stránku BBC a začínam pondelkový kolotoč. Zrazu ma z letargie nad dnešnými správami vytrhne kolega. Je to žralok menšieho vzrastu, s preriedenými vlasmi a skúmavými a výsmešnými očami. Bez pozdravu v bunde pribehol ku stolu a teatrálne otvoril okno. „Fuj!“ povedal namiesto pozdravu a ani na mňa nepozrel. teda aspoň myslím. Nemala som chuť anilen zdvihnúť zrak.

Žralok má krátko po 25ke a na základe jeho vystupovania by ste súdili, že má za sebou aspoň 10ročnú prax z Wall Street. Pri pohovore uviedol, že ovláda 5 jazykov, a má v malíčku severskú problematiku, kvôli krátkemu štúdiu kdesi v tundre počas vysokej školy. Oblečené má vždy zvršky amerických značiek, čo sme si nakupovali počas práce cez leto v Chicagu pred desiatimi rokmi. Jedným obočím dáva pravidelne najavo nadradenosť a „svoj názor“. Žralok, aj keď je mužského pohlavia, sa vyznačuje charakterovými črtami prislúchajúcimi maturitnej študentke. Strašne rád sa uráža a má jedovaté poznámky a občas to preloží nejakou pikantnou pikoškou, ktorú sa dozvedel pri obede s ničnetušiacou obeťou. Vždy chodí upravený a vyvoňaný. Stravuje sa racionálne a navštevuje tak obľúbené kruhové tréningy. Nikdy si nevarí sám, pretože čas trvený v kuchyni je to pod jeho úroveň – má predsa toľko dôležitejších vecí na pláne!

Keď ma žralok predstavil svojej priateľke, pomyslela som si /aj keď so značnou nevoľou – som predsa žena/, že je to prekrásne stvorenie. Mladá žraločica je čerstvá absolventka, drobné žieňa s prekrásnou tváričkou, plavými vlasmi a peknou figúrou. Rozprávala mäkko a bez prízvuku, zanechala veľmi dobrý dojem vzdelanej mladej ženy. Čo by asi povedala na žralokove poznámky týkajúce sa pozadia slečien z nočných klubov kam rád zájde po práci s kolegami. „Tá má ale riť! Hneď by som jej vysvetlil, ako sňou vrtieť!“ prsí sa žralok ako kohút na smetisku držiac štrvtý pohár whiskey, pokyvkávajúc uznanlivou plešatejúcou hlavou. Ako potrdenie jeho komplimentu sa ostatní členovia družiny hurónsky smejú. „Teda žralok, čo by na to povedala tvoja stará,“ rehocú sa. „Tá doma teraz varí segedín,“ odpovedá žralok s podnapitým pohľadom. „To by si aj tú moju mohol naučiť!!“ Kričí kandidát na žraloka a súhlasne zdvíha ruky. Vekový priemer: 25rokov. Nechápavo krútim hlavou. Čo budú robiť v 30tke?

Za svojú kapitálovu devízu vďačí žralok nepochybne svojej húževnatosti, pretože bez nej by nebol tam, kde je. Avšak nedá sa nevšimnúť istý vplyv zámožných rodičov, ktorí žraločikovi do vienka venovali značkové hodinky, ktorými sa hrdí nejeden slovenský politik, či autíčko nemeckej značky, na ktorom „..jazdím už nejaký ten rok. Dostal som ho od fotra ešte na strednej.“ Nedávno sa presťahoval do podnájmu s metrážou menšieho domčeka a momentálne zvažuje kúpu o veľkosti menšieho kaštielika. Samozrejme, všetko vo vlastnej réžii. Občas utrúsi poznámočku o tom, ako mu mama namiesto údeného lososa z tichomoria kúpila a doniesla do chladničky „háveď z Filipín“.

Žralok je tiež jedným z tímu, ktorý neskutočne rád porozpráva všetko, čo si o vás myslí a to všetkým a pekne nahlas. Pričom má neskutočný talent situáciu otočiť, keď príde na lámanie chleba a vy ho konfrontujete. Zrazu má plné ústa výhovoriek a zahmlieva ako sa na správneho žraloka patrí. Vždy presne vie, koľko firmne zarobil a koľko peňazí mu z toho kvapne a nedaj bože ak je niekto v tabuľkovom prehľade na konci týždňa pred ním, ako úspešnejší obchodník. Vtedy soptí a fŕka žlč. Tiež mi vie zdvihnúť tlak poznámkami, ako nevie za aké peniaze on pôjde na dovolenku a keďže žraločica chce ísť na Male Divy, musí fachčiť ako blázon. Pritom žralok už po svojom nástupe dostal do vienka vysoko prosperujúce trhy, ktoré prakticky sypú peniaze same od seba. Žralok ich občas chodí navštíviť, počas čoho sa kvalitne opijú a pooblápajú nejednu prdelku.

Keďže ide čas Vianoc, žralok zvažuje kúpu tretej Michael Kors kabelky pre „svoju starú“, pričom okolo toho vzdychá a narieka, že nevie, ako si ju má dovoliť. Pri pohľade na čísla kolegom, ktorí mali menšie šťastie  vyfasovali trhy strednej Afriky alebo južnej Ameriky, značne začne stúpať tlak. Je totiž jasné, že vianočné prémie im tak očka nerozsvietia, ako jemu.

All in all ma žralok nikdy neprestane udivovať. Každým dňom mi dokazuje, že ľudia, ktorí majú veľa chcú mať ešte viac, chýba im miera a taká tá pokora, ktorú získajú ľudia tvrdou prácou a vedia si vážiť dosiahnuté mini-méty. Nemusí byť každý deň nedeľa, nezakladám si na obrovských projektoch s neskutočným obratom. Ale ak sa mi nejaký vydarí, môžte si byť istí, že čakám na žralokovú tvár, keď otvára týždňový report a veľmi si vychutnávam jeho zrýchlený dych, ktorý avizuje rozčúlenie do nepríčetna, že si ho dovolil niekto predbehnúť a nebodaj úspešnejšie ukončuje rok..

Šťastné a veselé prežitie predvianočných dní aj vo vašich akvárkach praje akvarijná rybka,

 

Pracovný deň jedného Miniona

01.12.2015

Každé božie ráno, keď zúrivo ďobem do alarmu na telefóne, aby mi poskytol aspoň kratučkých päť minút na „dospatie“ – aj keď samozrejme viem, že len kruto predlžujem svoju agóniu, ktorá sa opakuje s desivou presnosťou každý boží deň. Zúfalo sa snažím nahovorť sama sebe, že ma práca baví a motivuje, že ma posúva ďalej a som bližšie a bližšie [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 2993x
Priemerná čítanosť článkov: 1497x

Autor blogu

Archív